Tina-dag – concept & productie

Concept: YouCubes

Tina-dag was in 2016 toe aan iets nieuws. Het jaar daarvoor waren er voor het eerst een paar youtubers langsgekomen op de Tina-dag. Het was een onderdeel waar veel bezoekers op af kwamen, maar waar dat jaar nog niet goed op kon worden ingespeeld. Daarom bedachten we dit jaar echte een YouTube-hoek met zogenaamde YouCubes: glazen ‘huisjes’ waarin fans kennis konden maken met hun favoriete youtuber. Doordat de huisjes op een verhoging stonden, konden ook meiden die geen meet & greet hadden toch een glimp opvangen van hun idool en de youtubers kregen ook hun moment op het YouTube-podium. De YouCubes waren zo geplaatst dat de wachtende meisjes in de rij ook konden kijken naar wat er op het podium gebeurde. Zo ging hun kostbare tijd op het evenement niet ‘verloren’ in de rij en zagen zij nóg meer youtubers dan alleen die ene met wie ze een meet & greet hadden. Zowel de meeste bezoekers als de youtubers waren blij met dit concept.

Productie

Voorafgaand aan de Tina-dag boekte ik alle artiesten, schreef ik draaiboeken, scripts voor de presentatoren en maakte ik het programmaboekje. Tina-dag verkocht helemaal uit. Op het evenement zelf was ik backstagemanager en zorgde ik ervoor dat alle artiesten op het juiste moment op het podium stonden én blij waren.

Zie hieronder het programma.

Aandacht voor Tina-dag

Blije artiesten, blije meisjes en een blij merk. Want niet alleen het event zelf was een megasucces, ook achteraf werd er nog heel veel aandacht aan Tina-dag besteed. Veel van de artiesten en youtubers plaatsen filmpjes en foto’s op social media die door heel veel volgers gezien werden. Ook meiden uit de doelgroep hebben het event al vloggend beleefd en uploadden massaal hun eigen Tina-dag verslag. Zodat alle meisjes uit Nederland wisten: volgend jaar wil ik er ook bij zijn!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *